Publikoval/a Skarkayak dne 8.7.2015
Stejně jako většina kamaradů používám na kajaku i já jednoduchou trolejku na kotvení, zpomalovací kotvu a také na padák. Nechtělo se mi vrtat do kajaku a přidělávat tam rolničky, takže mi až do teď karabinky držely pouze na držácích.

Již dříve, ješte na starém laminatovém kajaku, jsem uvažoval o tom, jak trolejku přidělat až na záď a špičku kajaku, abych při splouvání nemusel loď pořád vyrovnávat. Stačí mít trolejku upevněnou cca 10-15 cm od konce kajaku a odpor kajaku vůči proudu vás vychyluje z požadovaného směru. Vše záleží na hmotnosti a tvaru lodě a jejího odporu vůči vodě, tj. čím lehčí loď, tím je náchylnější na nežádoucí změnu směru.
Na Kilroyovi jsem nalezl jednoduchý způsob, jak omezit vychylování ze směru při splouvání řek se zpomalovací kotvou či na stojaté vodě při používání padáku. První plánovaná a jednoduší verze byla ta, že místo šroubu, kterým je připevněný držák namontuji oko se závitem. Do oka by se dala bez problému nacvaknout karabinka. Jenže plánovanou akci mě překazil závit se stoupáním UNC, který mají všechny kajaky od Jacksona a nejspíš i od konkurenčních firem. Oko (DIN 444) v nerezu A2 se závitem UNC o síle ¼“ jsem prostě nesehnal. Nikdo v Čechách a ani ve světě (eBay či podobné obchody) tento šroub nenabízí. Takže jsem přešel na plán B. Ve Feroně jsem zakoupil dvě pozinkované „L“ o rozměrech 30×30 mm a o síle cca 1,5 mm.

Podle rozměrů šroubu a karabinek jsem zvětšil dírky a připevnil je pod držáky.

Výsledek byl nad očekávání úspěšný. Trolejka bez problémů funguje, vychylování ze směru se podstatně snížilo.

Mise byla s minimálními náklady (investice takřka nulová a cca hodina stráveného času) úspěšně splněna!podstatně snížilo.
Mise byla s minimálními náklady (investice takřka nulová a cca hodina stráveného času) úspěšně splněna!

Share: